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【Destiny2】Bungie経験値の不具合を認め近日の対応を発表

経験値獲得の不具合

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先日行われたイベント「呼びかけ」から顕在化してきた経験値の不具合。

私の記事でも何度か取り上げてきました。

 

www.coroon2game.com

www.coroon2game.com

 このイベント「呼びかけ」の後も海外の掲示板やサイトでは頻繁に話題にあがり検証もなされていました。

そしてBunngieも調査を行いシステムが想定通りに動いていないと声明を出しました。

We’ve seen community discussion around XP gain in Destiny. After reviewing our data, we agree that the system is not performing the way we’d like it to. Today, we’d like to describe what’s going on under the hood, and talk about what you can expect going forward when it comes to earning XP in Destiny 2.

 

Currently, XP will scale up when playing longer or fixed duration activities like Crucible competitive multiplayer matches and the Leviathan Raid, and XP will scale down when playing activities that can be quickly, repeatedly chained, like grinding Public Events. We are not happy with the results, and we’ve heard the same from the community.

 

Effective immediately, we are deactivating this system.

As a result, players will see XP earn rates change for all activities across the board, but with all values being displayed consistently in the user interface. Over the course of the next week, we will be watching and reviewing XP game data to ensure that these changes meet our expectations, as well as yours. Any additional updates to this system will be communicated to you via our official channels.

要約すると

調査してみたらシステムが思い通りに動いてませんでした。

クルーシブルやレイドなどの長い時間プレイするものは経験値をより多く獲得し公開イベントなどの繰り返しプレイするものはより少なくなっていました。

この不具合を追加アップデートで修正します。アップデートは公式で通知します。

とのことです。

 

少し対処が遅かったけど検証までされて証拠まで出されたら動かざるを得ないですよね。

source:Bungie

 

Destiny2
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